fbpx
11.2 C
Бэлць
joi, februarie 22, 2024

Ce alimente să consumi în funcție de tipul de piele

Citește și:

Deși dieta nu este considerată un remediu pentru problemele pielii, experții spun că reprezintă o parte integrantă a unei abordări holistice a îngrijirii pielii. Cele mai bune alimente pentru pielea ta depind de tipul tău de piele. După ce ți-ai dat seama care este, poți alege alimente care să-ți scoată în evidență cele mai bune caracteristici și să atenueze problemele pe care le ai. 

Dieta afectează, în primul rând, nivelul hormonilor diferiți din organism, iar hormonii reglează multe dintre procesele naturale care apar în corp. Aceasta înseamnă că sănătatea generală și aspectul pielii sunt, în mod inevitabil, strâns legate de fluctuațiile hormonale care sunt influențate de dietă. 

Astfel, consumul anumitor alimente și eliminarea altora te pot ajuta să îți îmbunătățești aspectul pielii. Cele mai bune alimente pentru tine vor depinde de tipul tău de piele. Această strategie este similară cu modul în care ai putea alege o cremă hidratantă. Aceasta va fi diferită de crema prietenei tale, care are un alt tip de piele.

Potrivit unei revizuiri recente a studiilor clinice din ultimii 10 ani, publicată în Jurnalul Internațional de Dermatologie, alimentele cu indicele glicemic mare, precum unele produse lactate, preparatele fast-food, ciocolata și un aport redus de legume crude pot duce la dezvoltarea acneei 1. Conform aceleiași analize, consumul de fructe și legume mai mult de trei zile pe săptămână, cât și consumul de pește pot avea un rol protector împotriva acneei.

Alimente recomandate în funcție de tipul de piele

Iată ce îți recomandă experții să mănânci în funcție de nevoile pielii tale:

Fie că este vorba de un regim de îngrijire a pielii, despre cât de des îți speli părul sau despre ce produse cosmetice alegi, frumusețea diferă în funcție de individ. 

Cum afli ce tip de piele ai?

Înainte de începe să îți umpli coșul de cumpărături, va trebui să îți dai seama ce tip de piele ai.

Începe prin a nu utiliza produse de îngrijire după curățarea pielii și să observi cum arată tenul după câteva ore. Există câteva indicii care te pot ajuta să determini ce tip de ten ai.

În general, principalele tipuri de ten sunt:
1. uscat
2. normal
3. gras
4. mixt

Dacă pielea ta arată:
• lucioasă, ai pielea grasă
• deshidratată, roșie sau iritată, ai pielea uscată
• grasă în unele zone și uscată în altele, ai pielea mixtă

Alimente pentru tenul uscat

Dacă ai tenul uscat, probabil că ai observat că acesta se irită și este mai sensibil, mai ales atunci când este expus la condiții meteorologice extreme, precum în timpul unor ierni aspre, veri foarte călduroase și chiar aer condiționat excesiv. Rezultatul? Pielea este deshidratată, mai ales dacă nu aplici protecție solară, indiferent de perioada anului.

Dacă pielea ta este uscată, este posibil să ai nevoie de hidratare suplimentară. Consumul de 2 litri de apă în fiecare zi te poate ajuta, dar poți obține apă și prin consumul de fructe, cum ar fi pepenele roșu.

Îți poți hidrata pielea consumând și acizi grași, cum ar fi cei găsiți în:
• avocado
• ulei de masline
• somon

Redu la minimum aportul de alimente și băuturi deshidratante. Excesul de cofeină și alcool poate deshidrata organismul, dar și pielea. Poți să te hidratezi și cu apă de cocos, întrucât aceasta oferă electroliți naturali. Nucile, migdalele, nucile pecan, chia, inul, susanul și semințele de dovleac oferă pielii grăsimile sănătoase și antioxidanții de care are nevoie pentru a rămâne sănătoasă.

Uleiul de cocos poate fi un ingredient în anumite preparate culinare, dar poate fi folosit și pentru a calma pielea uscată și iritată. Uleiul de cocos conține acid lauric și caprilic, care ajută la combaterea inflamației și care susțin stratul protector al pielii, ajutând la captarea umidității în interior.

Ouăle fierte au în compoziție sulf și luteină. Acestea sunt substanțe benefice, care asigură pielii colagenul și keratina necesare pentru menținerea elasticității pielii. Smoothie-urile de legume proaspete cu spanac, varză kale, fructe de pădure, rodie, roșii și agrișe vor hidrata și reface pielea uscată, datorită conținutului lor ridicat de vitamina C.

Dar pielea uscată nu este cauzată doar de deshidratare, ci și deficitul de vitamine A și C poate contribui la uscarea pielii. 

Prin urmare, este important să crești aportul de:
• broccoli
• cartof dulce

Alte alimente benefice pentru persoanele cu tenul uscat sunt sardinele. Acestea sunt bogate în vitamina B12 și seleniu. Vitamina B12 joacă un rol important în reproducerea celulelor pielii, iar în lipsa ei, te poți alege cu piele uscată și cu pete. 

Seleniul este un mineral important pentru organism, întrucât datorită acestuia corpul produce un antioxidant numit glutation, despre care  specialiștii spun că ajută la susținerea sănătății pielii.  

Alimente pentru tenul gras

Chiar dacă pare tentant să elimini uleiul din dieta ta dacă ai pielea grasă, aceasta nu este neapărat cea mai bună soluție.

Printre alimentele cu grăsimi antiinflamatoare se numără: 
• avocado
• uleiul de măsline
• peştele
• semințele de in

Evită alimentele grase, ultra-procesate, cum ar fi cartofii prăjiți, și menține aportul de zahăr adăugat la minimum (sau sub 10 la sută pe zi). Prevenirea supraproducției de sebum și combaterea porilor înfundați implică înlocuirea carbohidraților rafinați cu cereale integrale și adoptarea unui meniu pe bază de carne de pasăre sau pește în loc de carne roșie. Înlocuirea alimentelor cu zahăr cu cele cu zaharuri naturale, cum ar fi fructele, poate ajuta, de asemenea, la prevenirea supraproducției de sebum. 

De altfel, cercetătorii spun că scorțișoara este un condiment de preț pentru stimularea circulației și a fluxului sangvin, bogat în oxigen și substanțe nutritive, de la nivelul pielii. În plus, au existat și câteva cercetări care au arătat că scorțișoara ar putea ajuta la stabilizarea și echilibrarea nivelului de zahăr din sânge. Tot ce trebuie să faci este să adaugi puțină scorțișoară la cafeaua sau ceaiul pe care le consumi dimineața sau poți chiar să adaugi un praf de scorțișoară în smoothie-ul pe care îl consumi la micul dejun. 

Alimente pentru tenul mixt

Deoarece pielea mixtă este un amestec de ten uscat și gras, este recomandată integrarea dietelor pentru ambele tipuri de piele. Persoanele cu piele mixtă nu trebuie să renunțe complet la carbohidrați, ci este important să acorzi atenție tipurilor de cereale pe care le consumi.

Fulgii de ovăz sunt alimente cu un indice glicemic scăzut. Indicele glicemic reprezintă un instrument care evaluează alimentele care conțin carbohidrați în funcție de cât de mult cresc nivelul zahărului din sânge. Alimentele cu glicemie ridicată provoacă o creștere rapidă a nivelului de zahăr în sânge, în timp ce alimentele cu un indice glicemic scăzut provoacă o creștere lentă și constantă a glicemiei.

Iar oamenii de știință atrag atenția că alimentele cu un indice glicemic scăzut sunt mult mai sănătoase, întrucât cele bogate în amidon cresc glicemia, susțin inflamația și se pare că pot favoriza erupțiile acneice de pe ten. 

Glucidele pot provoca inflamații și pot dezechilibra pielea mixtă. Atunci când alegi carbohidrați, optează pentru cei care au un conținut ridicat de proteine și un conținut scăzut de glucide, cum ar fi orezul brun sau quinoa. 

Alimente pentru tenul predispus la acnee

Deși acneea este adesea considerată o problemă specifică adolescenților, aceasta poate afecta și persoanele adulte. Acneea este o combinație de grăsime, inflamație și bacterii. Cei cu acnee ar trebui să reducă micronutrienții, mai degrabă decât să urmeze pur și simplu un plan de dietă pentru tenul gras.

Consumă cât mai multe alimente bogate în vitamina C, precum sunt fructele de pădure, și nu neglija aportul de zinc. Zincul poate fi foarte util pentru acnee, iar acesta se găsește în crustacee și proteine animale slabe, cum ar fi carnea de pui. 

Ar trebui reduse și lactatele, precum și alimentele cu zahăr sau grăsimi. S-a constatat că aceste alimente provoacă inflamații la nivelul pielii și declanșează creșterea hormonilor care reglează producția de sebum. O creștere a cantității de sebum produs se poate corela cu blocarea glandelor sebacee și dezvoltarea acneei.

Probioticele, precum cele găsite în iaurtul grecesc, pot ajuta la reducerea episoadelor de acnee. Discută cu medicul sau dieteticianul înainte de a elimina complet alimentele care au și beneficii nutriționale, cum ar fi lactatele, deoarece corpul fiecăruia este diferit.

Alimente pentru tenul tern

Tenul tern și lipsit de strălucire este adesea cauzat de stresul oxidativ din mediul nostru, de exemplu, din pricina expunerii la poluanți și pesticide sau din cauza fumatului. O modalitate prin care ne putem proteja corpul de stresul oxidativ este prin consumul de antioxidanți. Când vine vorba de antioxidanți, experții recomandă consumul alimentelor bogate în licopen.

Alimentele cu licopen includ multe fructe și legume roșii sau roz, cum ar fi:
• roșie
• guava
• papaya
• ardei roșu

Unele plăceri vinovate sunt, de asemenea, permise, inclusiv vinul roșu (cu măsură) și ciocolata. Cacaua este o sursă naturală de antioxidanți. Mănâncă ciocolată neagră (cu peste 75 la sută cacao) și răsfață-te, din când în când, cu un pahar de vin roșu. 

SURSA: doc.ro

Fii mai aproape de echipa TVN.md. Vino pe canalul nostru de Telegram și Instagram.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

Biroul de Reintegrare despre faptul că Transnistria ar putea solicita alipirea la Rusia: „Tiraspolul e conștient de consecințele pe care și le asumă”

Biroul politici de reintegrare a reacționat în urma informațiilor apărute în spațiul public precum că regiunea transnistreană ar urma...

/VIDEO/ Transformarea digitală- o prioritate a Digital Innovation Hub din Moldova

Companiile din sectorul de afaceri, în mare parte întreprinderile mici și mijlocii, dar și alte instituții din nordul țării...
  sursa: cursbnm.md