fbpx
17.7 C
Бэлць
vineri, iunie 14, 2024

Cum trebuie să postim. Află 10 sfaturi pentru a posti corect

Citește și:

Postul își are originea în sacrificiile de animale, care erau aduse pentru cei morți și de care cei vii nu trebuiau să se atingă. Alții cred că durerea pri­cinuită de moartea ființelor dragi a avut ca urmare firească neglijarea mâncării și băuturii, ceea ce cu timpul a devenit un semn convențional de doliu, făcând astfel parte din riturile legate de cultul morților.

Unii cred că originea postului trebuie căutată într-o simplă practică de sobrie­tate și de temperanță, recomandată și uneori experimentată de marii înțelepți, filosofi sau intemeietori de religii. De la acest post igienic s-ar fi ajuns la ideea unui post cu caracter religios, mai ales pentru faptul ca, în anumite cazuri, postul a prilejuit viziuni religioase. Uneori el este practicat ca un exercițiu de penitență, alteori ca un mijloc de pregătire pentru săvârșirea unor acte religioase sau unor fapte importante din viață, alteori ca un rit de doliu (formă de exprimare a durerii sau a tristeții) sau de purificare (curățire).

1: Intrați în starea de spirit pentru post

Postul este similar cu un tur montan lung. O pregătire bună este esențială. Când urcăm un vârf, pot apărea obstacole minore la fel de mult ca și în cazul în care voluntarul renunță la mâncare. Oricine se pregătește de acest lucru în avans va putea face față oricărei furtuni într-o „urgență”. Obstacolele apar în timpul postului sub forma „crizelor postului”.

2: planificați momentul potrivit

Este recomandabil să luați o vacanță imediat înainte și în timpul episodului de post. Postul are mult de-a face cu decelerarea și împământarea. În acest sens, ar fi trebuit să vă liniștiți puțin înainte de a începe postul. Dacă nu puteți lua tot timpul liber, cel mai bine este să începeți munca în a patra zi de post. În acest moment, corpul s-a adaptat deja la lipsa de alimente.

3: Găsiți tipul potrivit de post

Există nenumărate forme de post. Nu fiecare variantă se va potrivi tuturor. Unora le este mai ușor să nu mănânce nimic și să se bazeze pe alimente lichide pure. Alții au nevoie de ceva de mestecat. Ambele sunt posibile la post. Posturile de supă și ceai sunt variante radicale, dar și foarte eficiente, care promit o curățare holistică a corpului. Dacă deja vă simțiți rău la gândul că nu vă puneți nimic între dinți, puteți posta cu fructe sau chifle și lapte (cura F.-X.-Mayr).

4: Intrați în starea de spirit pentru o zi de ușurare

Nu începeți de la 0 la 100 și acordați-i corpului suficient timp pentru a se adapta la abstinența alimentară. Una sau două zile de ușurare pun organele digestive într-o „stare de post”.

La ce ar trebui să fii atent?

  • Bea suficiente lichide. Ar trebui să beți între 3 și 4 litri de apă sau ceaiuri de plante neîndulcite pe tot parcursul zilei.
  • Nu folosiți alimente de lux. Deci, spune-ți adio de la nicotină, cofeină și zahăr în următoarele câteva zile – cel puțin temporar.
  • Bucurați-vă doar de mâncare ușor digerabilă. Bucurați-vă de supe, legume la aburi, orez și feluri de mâncare de cartofi, de exemplu. Salatele ușor digerabile și alimentele proaspete sunt, de asemenea, începători ideali pentru post.

5: curățați intestinele

Postul începe cu o curățare completă a colonului. Înlesnește organismului să elimine toxinele. Sarea Epsom dizolvată în apă este adesea utilizată în acest scop. Sarea Epsom este un laxativ care leagă apa din intestin, făcând conținutul intestinal mai fin și ducând la golirea ușoară. Când pregătiți amestecul, asigurați-vă că urmați instrucțiunile de utilizare și asigurați-vă că aveți o toaletă la îndemână după ingestie. Efectul apare de obicei în decurs de două ore.

6: Și să mergem!

Curățarea colonului este, de asemenea, cuvântul cheie pentru fiecare 7-10 zile de post. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să folosiți o clismă cu apă caldă. Oricât de paradoxal ar părea: clismele obișnuite cresc starea de bine și reduc efectele secundare neplăcute ale postului.

Contextul: lipsa de aprovizionare cu alimente face intestinul lent. Dacă produsele finale metabolice rămân în intestin pentru o perioadă mai lungă de timp, se instalează un proces de fermentare și putrefacție – substanțele rezultate pun o tulpină asupra organismului. Durerile de cap și oboseala pot fi consecințele.

Pentru a menține circulația și pentru a promova procesul de curățare, trebuie să aveți grijă și să beți multe lichide. Deoarece respirația urât mirositoare și mirosul corpului sunt mai frecvente la post, trebuie respectată o igienă bună.

7: Faceți față mai ușor crizei de post

De obicei se apropie în jurul celei de-a treia zile de post. Vorbim despre pauza în post, care se manifestă prin diferite semne. Vestea bună: va trece. Și: o pauză de post poate fi îmblânzită. Cele mai importante măsuri SOS dintr-o privire.

Posibile efecte secundare ale postului

Asigurați-vă că aveți suficient aer proaspăt și hidratare.

Dușurile alternante, băile fierbinți pentru picioare și utilizarea unei sticle de apă fierbinte stimulează circulația sângelui și contracarează orice senzație de răceală. Chiar și ceaiul fierbinte te încălzește din interior.

Începeți ziua încet și începeți cu o gimnastică ușoară.

În timpul zilei, exercițiile fizice în stare proaspătă stimulează circulația și asigură o agilitate sporită.

Tulburări de stomac și arsuri la stomac

Mucusul din semințe de in calmează mucoasa iritată a stomacului. Pentru a face acest lucru, înmuiați 2-3 linguri de semințe de in în 0,25-0,5 litri în apă seara. Se strecoară amestecul printr-o sită și se bea lichidul cu înghițituri mici.

De asemenea, mișcările intestinale regulate inhibă senzația de foame. Dacă acest lucru devine vreodată de nepătruns, este permisă o linguriță de miere. Cu toate acestea, evitați tentația de a suge bomboane sau de a mesteca gumă pentru a elimina durerile de foame.

8: Eliberați ficatul

Fiind centrul de detoxifiere numărul 1, ficatul este deosebit de provocat în timpul postului. Acordați mai multă atenție ficatului în acest timp și faceți ceva bun pentru el cu comprese hepatice. Pentru a face acest lucru, puneți o cârpă umedă pe podeaua coastelor drepte după prânz și seara înainte de culcare. Acoperiți cârpa umezită cu un prosop uscat și o sticlă de apă fierbinte deasupra. Bucurați-vă de puțină odihnă și lăsați comprimatul hepatic să funcționeze cel puțin o jumătate de oră.

9: Exercițiul suportă postul

Exercițiul blând are o serie de efecte pozitive. Previne descompunerea masei musculare, previne problemele circulatorii și favorizează eliminarea deșeurilor metabolici și a acizilor. În plus, exercițiul face ca sistemul limfatic să funcționeze. Spre deosebire de inimă, limfele nu au o „pompă”, ci sunt transportate prin contracții musculare.

Cu toate acestea, trebuie să evitați unitățile de exerciții intensive și sporturile extreme în timpul postului. Acestea ar putea determina scăderea prea mare a zahărului din sânge.

10: începeți din nou după post

După post, corpul trebuie să se obișnuiască treptat să „muște mai mult” din nou. Ingerarea primului aliment solid este, de asemenea, cunoscută sub numele de rupere a postului. De obicei, vă puteți bucura de un măr, întreg sau ras. De asemenea, supele cremoase obișnuiesc ușor stomacul cu porții mai mari. Asigurați-vă că evitați să treceți la dieta obișnuită prea repede.

Fii mai aproape de echipa TVN.md. Vino pe canalul nostru de Telegram și Instagram.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

Premierul Dorin Recean și reprezentanții autorităților publice din Soroca au discutat despre dezvoltarea raionului

Prim-ministrul Dorin Recean s-a întâlnit cu reprezentanții autorităților publice și ai serviciilor desconcentrate din raionul Soroca. Au fost discutate...

/VIDEO/ „Acceptă-mă” – Bate un gol pentru viață

Au jucat fotbal pentru o cauză nobilă. În municipiul Bălți s-a desfășurat cea de-a doua ediție a „Cupei Companiilor:...
  sursa: cursbnm.md