Agenția Servicii Publice anunță că proiectul pilot de eliberare a semnăturilor electronice calificate în cadrul centreleor multifuncțioale ale instituției a fost extins încă în trei localități: Bălți, Cahul și Basarabeasca. În regim de pilotare (15 iulie – 16 septembrie 2024), serviciul este prestat doar persoanelor fizice. Pe parcurs, acesta va fi extins în toate centrele multifuncționale din țară.
În prezent, cetățenii își pot perfecta o semnătură electronică calificată în următoarele centre multifuncționale (CM) ale Agenției Servicii Publice:
- Chișinău, CM nr.3 (str. Mihail Sadoveanu, nr.17) și CM nr.4 (bd. Decebal, nr.6);
- Bălți (Piața Vasile Alecsandri, nr.8);
- Basarabeasca (str. Naberejnaia, nr. 9);
- Cahul (prospectul Republicii, nr24 G).
Agenția Servicii Publice încurajează cetățenii să-și perfecteze o semnătură electronică calificată pentru a beneficia de oportunitățile pe care aceasta le oferă.
Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a utiliza aplicația mobilă EVO (evo.gov.md), accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md) și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md), precum:
- Servicii de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al populației (privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule (privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al vehiculelor (privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului), link aici;
- Extras din Registrul de stat al uniților de drept, link aici.
Cum puteți obține semnătura electronică calificată la centrele multifuncționale?
Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii pași:
- Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
- Să completeze online formularul electronic;
- Să achite serviciul prin MPay;
- Să se prezinte la CM cu buletinul de identitate, cererea de certificare a cheii publice imprimată și semnată cu semnătura olografă și confirmarea plății;
- Cetățeanul se poate apropia la unul din centrele menționate mai sus pentru a prelua dispozitivul criptografic.
În timp, cetățenii vor putea completa cererile de eliberare a semnăturii electronice în cadrul centrelor multifuncționale, în zona de autoservire.
Cât costă serviciul?
- Dispozitiv criptografic ePass 2003 – 135 MDL.
- Serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an – 200 MDL.
- Servicii de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata cu termen de valabilitate 2 ani – 350 MDL.
Proiectul este realizat în colaborare cu Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC).
Fii mai aproape de echipa TVN.md. Vino pe canalul nostru de Telegram și Instagram.