fbpx
23.1 C
Бэлць
miercuri, iunie 19, 2024

/FOTO/ Recruții și corupția a subminat puterea armatei rusești. Echipamentul de război banal, dar esențial pe care rușii l-au neglijat în invazia din Ucraina

Citește și:

Când ne gândim la războiul modern, ne gândim la soldați, tancuri și rachete. Dar mai important decât oricare dintre acestea este banalul camion, de care armatele au nevoie pentru a transporta soldații pe linia frontului, pentru a aduce muniție pentru tancuri și pentru a transporta rachete. Iar armata rusă pare să fi neglijat acest lucru, după cum arată imaginile analizate de experți, citat de CNN.

Potrivit experților care analizează imaginile de pe câmpul de luptă, camioanele sunt principala problema a forțelor rusești. Numeroasele fotografii cu camioane rusești stricate sau abandonate demonstrează deficiențele logistice ale Moscovei și sugerează că eforturile armatei sunt subminate de dependența de recruți, de corupția pe scară largă și de utilizarea vehiculelor civile. La acestea se adaugă distanțele uriașe care trebuie străbătute pentru aprovizionarea trupelor și tacticile de apărare ale militarilor Ucrainei.

„Toate lucrurile de care are nevoie armata vin cu camionul”, spune Trent Telenko, fost auditor de control al calității la Agenția de Management al Contractelor de Apărare a Statelor Unite.

„Arma nu este tancul, ci obuzul pe care îl lansează tancul. Acel obuz este transportat cu camionul”, subliniază Telenko.

Mâncare, combustibil, materiale medicale și chiar soldații – toate acestea depind de camioanele de pe liniile logistice de aprovizionare. Și există motive să credem că Rusia are probleme pe acest segment, spune el.

Transportor de milioane de dolari în pană

Telenko a studiat recent o fotografie a unui transportor de rachete în valoare de milioane de dolari, un Panțîr S1, dar care avea probleme cu anvelopele. Pentru un echipament atât de scump, s-ar fi așteptat ca mentenanța să fie de prim rang. Cu toate acestea, cauciucurile s-au spart după doar câteva săptămâni de război, ceea ce Telenko numește „un eșec”.

Dacă camioanele nu sunt conduse frecvent, cauciucul devine casant, iar pereții anvelopelor sunt vulnerabili la fisuri și rupturi. Mai ales că acum trebuie să circule prin solul noroios adus de primăvară în Ucraina.

Pentru Telenko, specializat în probleme de mentenanță a flotei de camioane a armatei americane, starea camionului Pantsir S1 este o greșeală evidentă.

„Dacă nu faci întreținere preventivă pentru ceva atât de scump, este clar că întreaga flotă de camioane a fost tratată la fel de prost”, spune el.

La începutul războiului, un convoi lung de 64 de kilometri de tancuri rusești, vehicule blindate și artilerie a rămas blocat la 30 de kilometri de Kiev, potrivit Ministerului britanic al Apărării. Motivul nu a fost doar rezistența ucraineană, ci și „avariile mecanice”.

Luna trecută, secretarul american al apărării, Lloyd Austin, a spus că Rusia a făcut „păși greșiți” și „a avut probleme de logistică”, în timp ce un înalt oficial american din domeniul apărării a spus sâmbătă că rușii încă nu și-au rezolvat „problemele de logistică și suport” și că vor nu pot să-și întărească rapid forțele din estul Ucrainei.

Război cu camioane civile

Phillips O’Brien, profesor de studii strategice la Universitatea St Andrews din Scoția, vede un alt „semn rău”: folosirea camioanelor civile în locul vehiculelor militare pierdute în luptă.

„Camioanele civile nu sunt fabricate la calitate militară. Nu sunt făcute pentru a transporta încărcăturile, nu sunt făcute pentru a transporta piese specifice de echipament” și, în multe cazuri, nici măcar nu pot merge pe unde nu e șosea, spune O’Brien. Aceasta, în condițiile în care rigorile războiului sunt deja destul de grele pentru cel mai robust camion militar.

„O singură milă pe timp de pace înseamnă 10 sau 20 de mile pe timp de război, pentru că un camion transportă încărcături uriașe”, spune O’Brien.

 altă problemă este că piesele de schimb nu sunt tot timpul compatibile.

Alex Vershinin, un fost ofițer al armatei americane care a luptat în Irak și Afganistan, spune la rândul său că, atunci când camioanele se defectează, Rusia are resurse limitate pentru a le recupera.

Grupările tactice de batalion ale armatei ruse, vârful de lance al invaziei în Ucraina, au în mod normal doar un vehicul ușor și unul greu de recuperare, chiar și în unități care includ zeci de vehicule, a scris Vershinin . Aceasta înseamnă că vehiculele de luptă trebuie adesea folosite pentru tracta camioanele stricate, uneori chiar pe distanțe de sute de kilometri.

O’Brien crede că Rusia și-a neglijat camioanele pentru că sunt prea banale, iar rușii preferă să-și etaleze sistemele de arme de ultimă oră. În ultimii ani, Putin s-a lăudat cu rachetele hipersonice ale Rusiei precum Zircon și Kinjal, cu avioane de luptă invizibile precum Su-57 și cu flota modernă de submarine cu rachete balistice.

„Adesea, militarii și dictatori preferă armele spectaculoase, cumpără avioanele de lux și tancuri de lux, dar nu cumpără lucruri necesare, dar banale”, spune O’Brien.

Recruții și corupția

La rădăcina problemelor logistice ale Rusiei, spun experții, sunt două lucruri: recruții și corupția.

Aproximativ 25% din soldații armatei ruse sunt recruți, potrivit Centrului pentru Studii Strategice și Internaționale. Recruții au stagii militare de un an, sunt rangurile inferioare ale armatei și ocupă multe dintre pozițiile din lanțul logistic, inclusiv întreținerea vehiculelor.

„Nu poți învăța nimic într-un an despre întreținerea sistemelor militare”, spune Telenko.

Recruții nici nu au motivație, dacă nu intenționează să rămână în armată, adaugă el.

A doua problemă este corupția. Aceasta a avut un efect foarte coroziv asupra întreținerii și aprovizionării armatei ruse, a spus Matthew Stephenson, profesor la Facultatea de Drept de la Harvard.

„Toate aceste probleme pe care experții anticorupție și specialiștii în securitate națională le subliniau de ani de zile par să se manifeste în invazia rusă”, a scris el în martie.

„Corupția, sub formă de delapidare sau mită, poate duce la achiziționarea de echipamente substandard, de exemplu prin acordarea contractului unui furnizor mai puțin calificat, dar care este dispus să plătească comisioane. Sau persoana care gestionează bugetul poate raporta pur și simplu că a cheltuit întreaga sumă pentru produse sau servicii de înaltă calitate, dar cumpără de fapt produse de calitate inferioară și bagă în buzunar diferența de bani”, a continuat el.

SURSĂ: DIGI24.RO

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

/FOTO/ Un șofer băut și fără permis, a intrat cu mașina într-o casă, la Briceni

Un bărbat de 42 de ani din raionul Briceni a intrat cu mașina într-o casă, după ce a urcat...

/VIDEO/ Fericire mare pentru copii: S-a deschis tabăra din Cuhureștii de Sus

Tabăra prietenia din comuna Cuhureștii de Sus și-a deschis larg porțile pentru copii.  SEVIVI AIVOVA, elevă: „Mi-a plăcut că am...
  sursa: cursbnm.md