fbpx
15.9 C
Бэлць
vineri, iunie 14, 2024

Top 10 alimente pe care trebuie să le consumi vara

Citește și:

Organismul tău trebuie să fie pregătit și ajutat să facă față provocărilor, iar urmatoarele alimente, pe lîngă faptul că adaugă gust și savoare dietei tale, îți furnizează ți energia de care ai nevoie:

Roșii
Roșiile sunt o sursă bună de licopen, un antioxidant care protejează celulele și scade colesterolul. Le poti consuma cu branză, îin salate, în diferite sosuri sau sub formă de suc. Nutritioniștii recomandăa să consumi roșii în fiecare zi de vară.

Dovlecei
Dovleceii cresc rapid în lunile calde. Din moment ce contin 94% apă, dovleceii sunt o soluție sanatoasă, saracaăin calorii și cu un continut bogat în nutrienți pentru zilele de vară. De asemenea, sunt o sursă buna de potasiu și vitamina C, scad valorile tensiunii arteriale, protejează celulele și stimuleaza sistemul imunitar. Puteți să-i consumați în salate, pe grătar sau tocați mărunt.

Castraveți
La fel ca și dovleceii, castraveții conțin 95% apă și sunt săraci în calorii. Sunt o sursă bună de fitonutrienți – substanțe care protejează organismul împotriva bolilor, dar și de flavonoide, lignani și triterpene, care au beneficii antioxidante, anti-inflamatorii și anti-cancer.

Cireșe
Cireșele sunt un adevărat deliciu, o gustare savuroasă și ușoară pentru zilele toride de vară. Acestea conțin doi antioxidanți puternici care luptă împotriva cancerului și a bolilor de inimă: quercetina și antocianina. Cireșele mai conțin, în mod natural, melatonina sau hormonul tinereții, care te ajută să ai un somn liniștit.

Pepene
Pepenele este 92% apă și te ajută să-ți menții greutatea, deoarece consumul de alimente care hidrateaza te ajută să mănânci mai puțin și să te simți mai bine. Este un ajutor de nădejde și în scăderea tensiunii arteriale crescute.

Căpșuni
O ceașca de căpșuni are mai multă vitamina C decât o portocală și mai multe fibre decât o felie de pâine. Și doar 45 de calorii. Căpșunile sunt, de asemenea, bogate în antioxidanți, cum ar fi quercetina – un anti-inflamator natural.

Piersici, caise, nectarine și prune
Aceste fructe zemoase au compuși care pot lupta cu sindromul metabolic, un grup de factori care cresc riscul de diabet, infarct de miocard și accident vascular cerebral. De asemenea, cu un conținut bogat de betacaroten, vitamina E și vitamina C, oferă protecție pielii și mucoaselor si stimulează imunitatea.

Vinete
Vinetele sunt bogate în fibre și antioxidanți, ajută la reducerea colesterolului și protejează organismul împotriva bolilor de inimă. În plus, sunt sărace în calorii, dacă sunt consumate pe grătar sau la cuptor, nu prăjite sau amestecate cu mult ulei.

Fructe de pădure
Nu e de mirare că fructele de pădure, afinele și murele au gust de vară. Ajută la păstrarea funcției cognitive și pot chiar preveni pierderea de memorie. În plus, reduc stresul, sunt bogate în substanțe nutritive și au un conținut scăzut în calorii. Consumă-le cu încredere proaspete, în piureuri, salate sau smootie-uri.

Citrice
Lămâile, portocalele și lămâile verzi sunt bogate în vitamina C, stimulează sistemul imunitar și au efect anti-inflamator. Există studii în curs de desfășurare care, potrivit specialiștilor de la Cleveland Clinic, arată că citricele ar putea reduce riscul de accident vascular cerebral ischemic la femei. Adaugă-le în apă, consumă-le ca atare, în salate sau stoarce-le peste carnea de pui, porc sau pește. Specialiștii de la Cleveland Clinic recomandă o gustare îndrăzneața: iaurt cu lămâi verzi.

Alimente care mențin sănătatea pielii

Aspectul și culoarea pielii sunt influențate de starea de sănătate, gradul de nutriție și hidratare, dar și de fenomenul de îmbătrânire, expunerea la soare, funcționarea corecta a sistemului imunitar și starea psiho-emoțională.

Cum alimentația joaca un rol major în menținerea sănătătii pielii, asigură-te că dieta nu duce lipsă de:

  • Roșii – conțin licopen și betacaroten, care au efect antioxidant și de protecție solară
  • Pește gras – acizii grași esențiali omega-3 scad inflamația și ameliorează hidratarea pielii
  • Ficat – bogat în vitamina A, cu rol de regenerare cutanată
  • Morcov – betacarotenul și vitamina C au efect antioxidant și de protecție solară
  • Citrice – vitamina C are rol antioxidant, previne ridurile și menține integritatea colagenului
  • Semințe de floarea soarelui – conțin zinc, vitamina E și acizii grașii omega-6 care mențin hidratarea pielii
  • Semințe de in – vitamina E și acizii grași omega-3 reduc inflamația și mențin hidratarea
  • Avocado – grăsimile nesaturate și vitamina E din avocado protejează structura pielii
  • Curcan – aminoacidul lisina blochează dezvoltarea virusurilor și este util în arsuri, eczeme și herpes
  • Carne roșie – are un conținut bogat în proteine, zinc și fier, care permit regenerarea cutanată, reduc inflamația și grăbesc cicatrizarea.

Sursa: reginamaria.ro. 

Fii mai aproape de echipa TVN.md. Vino pe canalul nostru de Telegram și Instagram.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

Premierul Dorin Recean și reprezentanții autorităților publice din Soroca au discutat despre dezvoltarea raionului

Prim-ministrul Dorin Recean s-a întâlnit cu reprezentanții autorităților publice și ai serviciilor desconcentrate din raionul Soroca. Au fost discutate...

/VIDEO/ „Acceptă-mă” – Bate un gol pentru viață

Au jucat fotbal pentru o cauză nobilă. În municipiul Bălți s-a desfășurat cea de-a doua ediție a „Cupei Companiilor:...
  sursa: cursbnm.md