Contul de TikTok al Poștei Moldovei și al Preturii Centru a atras atenția activiștilor civici zilele curente. Cel puțin două videouri au fost aduse ca exemple vădite de încurajare a sexismului. Sexism înseamnă „discriminare sexuală care funcționează, de regulă, în defavoarea femeilor și în favoarea bărbaților, la nivel individual, dar și instituțional”, scrie realitatea.md.
Alexandrina Garuța a observat videourile sexiste și a comentat că „în aceste cazuri particulare, efectul, produs cu intenție sau nu (pot doar presupune), este de a „menține și consolida stereotipurile de gen”, care-s destul de frecvent întâlnite în Republica Moldova, de altfel”.
„Ce aș fi așteptat să văd pe un cont de Tiktok gestionat de funcționari/e publici/e, plătiți/te din bani publici? E simplu – orice informații de interes public. Sper că Poșta Moldovei și Pretura Centru se vor sesiza și, cel puțin, vor oferi o explicație cum și de ce aceste videouri au apărut în spațiul public”, a continuat ea.
Subiectul a fost abordat și de Vlada Ciobanu. Ba mai mult, ea le-a sugerat angajaților responsabili de pagina de pe această rețea socială idei pentru videouri bazate pe soluții: „la intersecția Șciusev cu Eminescu lipsește un semafor pentru pietoni și e tare dificil, mai ales când este soare, să traversezi strada, pentru că nu se înțelege nimic; la intersecția Șciusev cu Armenească din cauza unui copăcel și a mașinilor parcate nu se vede când vin mașinile și când este ok de trecut strada. Cam periculos; la intersecția Șciusev cu Bulgară nu este vopsită trecerea de pietoni; la intersecția Bulgară cu București n-ar strica un semafor, cam periculos și stresant e pentru pietoni”.
„Abia aștept TikTok-uri cu soluțiile super simple la aceste probleme ale pietonilor!”, a punctat Vlada Ciobanu.
Nici Pretura Centru și nici Poșta Moldovei nu a venit cu vreo explicație publică,
Sursă colaj: stiri.md